Cola + tänder = ?

Jag har verkligen blivit helt galen i cola, igen. Jag känner att det är en nära vän till mig nu för tiden. Haha! Men så tänker jag på mina stackars tänder.. Dom kommer ju bli skadade och tappa all emalj, eller? I vilket fall som helst så hindrar det inte mig från att dricka cola för tillfället. Men jag har en liten plan för att skona mina små tänder (som jag ska bleka när jag nått något av mina delmål, och därmed slita ännu er på dem). Varje gång jag har drukigt cola så ska jag dricka vatten, och självklart borsta ordentligt morgon och kväll (vad annars?) samt skölja med flourskölj. Då borde jag inte få dåligt samvete om jag dricker cola varje dag. Eller ja, jag hoppas det i alla fall.. Kan ju alltid kompletera med sugrör annars!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0