God jul?

Jag har väldigt blandade känslor inför det här med jul. Det är nog den mest uppochnervända månaden på året. Folk liksom går in i någon typ av mass-hets. Plötsligt ska "alla" äta kakor och massa godis och fet mat. Bara för att det är jul? Kan inte komma på varför vi firar jul längre. Och sen efter nyår börjar allas "nya liv" och man ska vara supernyttig och börja träna? Nej, balans säger jag bara.
Jag är väldigt fånig när det kommer till att äta massa mat och äta med massa andra personer. Jag blir stressad och börjar lätt hetsäta. Därför har jag börjat fundera på hur jag vill att min jul ska se ut.
Jag vill inte att den ska gå ut på att köpa massa onödiga julklappar, eller att det ska handla om massa massa mat i mängder.
Jag vill unna mig god julmat såklart, men också nyttig julmat. Sen så älskar ju jag att baka och fixa så jag kommer nog att baka lite julgodis. Men det ska bara vara lite lite av det som är godast. Och på julafton vill jag inte behöva tänka på vad jag äter, eller räkna kalorier. Då vill jag kunna slappna av. Jaja, mer om detta längre fram! Det är ju trotts allt ett tag kvar, jag blev nog bara lite nojig och tankarna började virvla i takt med all snö som faller utanför fönstret! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0