Mål i framtien

Jag är väldigt känslig för socker, eller som det så fint heter jag är sockerberoende. Alltså får jag leva som en nykter alkoholist, fast med socker då. Om jag äter socker en dag så får jag automatiskt sug efter det nästa dag osv. Och det är inte bara lite så där ”hm jag vill ha lite godis”, utan jag blir riktigt deppig och lite aggressiv om jag inte får socker. Det har i vissa fall gått så långt att jag har ätit strössel direkt ur burken, skedat i mig glasyr till pepparkakor, till och med ätit rent socker i ren desperation.
Men nu för tiden så undviker jag socker så mycket jag kan, och har jag ätit mycket socker en dag så äter jag ordentligt med ”riktig” mat dagen efter. Det funkar, men det är tråkigt. Jag älskar nämligen att baka. Jag kan till exempel inte unna mig godis på helgerna för då ballar det ur direkt!

Därför funderade jag lite idag vad jag vill ha för mål när jag hade nått mitt viktmål. Och då kom jag fram till att när jag väger så mycket som jag vill väga och dessutom har stabiliserat vikten så vill jag kunna äta en cupcake på helgen. Det ska vara en som jag har bakat själv. För som en klok människa sa en gång; ”orkar man inte ens baka sitt eget godis så ska man nog inte äta godis över huvudtaget”. Det är ju trotts allt massa skit och super skumma tillsatser i lösgodis! Fy vad äckligt egentligen när jag tänker efter. BLÄ!
I alla fall, det hade varit underbart att kunna göra det och jag hoppas att det skulle funka. Men jag får ta och testa det när den dagen kommer. Det känns bra att ha mål som sträcker sig en bit in i framtiden!

Det kanske verkar som att jag är sugen på sötsaker nu i och med detta inlägg, men jag känner mig faktiskt fri från det suget och det är så skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0