Svar

Hur lång är du?
Jag är 171cm :)

Hur gammal är du?
Jag fyllde 19 för ganska så exakt en månad sen. Så jag är 91:a

Favoritmat? :)
Ja, det här är lite svårt att svara på, för frågan är om man tycker om vissa saker bara för att man vet att det är nyttigt. Och samtidigt tycker illa om annan mat för att man vet att det är onyttigt. Hmm.. Jag tycker om mat som har få tillsatser så man vet vad man äter. Och så tycker jag nog om allt som är nyttigt :D
En favoriträtt som jag skulle kunna leva på är kycklingsallad som är riktigt gott och samtidigt nyttigt, och tacos (utan bröd). Sen gillar jag typ all frukt och massa olika grönsaker. Tycker om fler sorters mat ju hungrigare jag är också, haha! X)



Hur länge har du varit tillsammans med din pojkvän? Är det inte jobbigt med distansförhållande??
I lite mer än två och ett halvt år! Det känns toppenbra  <3
Jo, det är jobbigt att vi bor långt ifrån varandra. Men samtidigt älskar jag honom så mycket, och jag får helt enkelt se till att det fungerar! Det är förhoppningsvis inte så att vi kommer att bo ifrån varandra för alltid ;)


Är du pro ana?
Nej, eller det beror på hur man ser på det. Jag är för en fri  vilja och man ska få göra vad man vill med sin egna kropp, så länge det inte går ut över någon annan. Sen tycker jag inte att ätstörningar är något bra. Jag försöker inte att koppla ihop smalhet med ätstörningar. Det är trotts allt inte samma sak! Där gör nog många fel.
Jag vill leva ett fritt liv utan ångesattacker och orkeslöhet. Jag vet att det finns flera som gillar sin ätstörning, och så länge dessa personer inte känner behov av hjälp så tycker jag att man kan låta dem vara. Därför är jag heller inte emot. Men samtidigt ska man vara medveten att om man har en ätstörning så identifierer man sig ofta med den, och en symptom blir då att man tror att ätstörningen är ens personlighet. Sen så är ju hjärnans belöningsystem rubbat och man blir glad av "fel" saker. Men som jag sa, vissa personer tycker om att ha en ätstörning och vill inte ha hjälp. Och detta tycker jag att man (till en viss gräns) ska respektera. Det svåra är bara att denna gräns är hårfin! Sen så blir det ju självklart en livsstil, om än en ganska så destruktiv sådan, och då kan det också kännas konstigt och tomt att bara överge det.
Jag har ju som jag nog har nämnt innan skrivit en undersökande uppsats om ätstörningar inom psykologi och kan mycket om det. Tycker det är väldigt intressant, så om ni har någon annan fundering eller frågor om just detta så är det bara att höra av er. Anonym eller inte, välj själv. Jag har inte, som många andra "lärda" (haha) inom ämnet, en dömmande syn på ätstörningar att det uteslutande är något fel. Det kan vara värt att veta om ni vill ha ett svar som inte är "pekpinnesvar", men som ändå håller sig till sanningen.

Har du någon ätstörning, eller har du haft det? Vad hade du då isf? När?
Jag skulle nog inte säga att jag har det nu, men jag ligger och väger på gränsen ibland tror jag. Jag har haft anorexia light 2007 som sedan blev bulimi på hösten. Det har aldrig riktigt försvunnit även om beteendet har blivit mer "normalt". Men jag trillar dit lite då och då. Men jag har en mycket bättre och annorlunda syn nu på vad livet är värt, än vad jag hade då. Kan ju tillägga att första gången jag skulle banta var med en kompis när vi var fem år. Vi ville bli som dom i SpiceGirls och drack colalight för att det var mindre fett i den än vanlig cola. Haha så det kan gå alltså! Så jag har nog alltid haft det i mitt liv på något sätt. Sen har min mamma och mina systrar hållt på med dieter och viktväktarna, så det är nog därifrån jag har fått med mig att "på måndag börjar mitt nya liv" tänket. Oj, nu blev det ett långt svar. Kan nog diskutera detta i evigheter!


Hur ofta brukar du träna och vad tycker du om att träna?
Jag är dålig på alla slags rutiner tyvärr! (Lite därför som jag startade bloggen) Men mitt mål är varrnan dag. Jag gillar att rida! Men det är svårt att göra det varje dag när man inte har någon häst :( Fast jag hade nog inte haft tid för en heller. Jaja, sen älskar jag pilates, joggingrundor på våren/sommaren. Att simma är egentligen lite sådär, men det bästa att göra på hösten/vintern. Och de är verkligen bra för hela kroppen. Får ont i huvudet av att träna kondition inomhus annars när man blir varm och svettas, men inte av styrka. Vet inte varför...



Har du några syskon? Bor du hemma hos dina föräldrar eller själv eller med din pojkvän? :)
Jag har två storasystrar som är vuxna, en bor i en annan stad i Sverige och en bor i Spanien. Jag bor hos mina föräldrar just nu. Bodde ett tag hos min pojkvän i Norge, men flyttade tillbaks till Sverige nu i höstas.

Hur många kalorier om dagen "tillåter" du dig själv? :) alltså vid vilken gräns känner du dig fortfarande nöjd?
Det är väldigt upp och ner med det där! Vissa dagar tycker jag att allt över 500kcal är äckligt. Andra dagar är jag helt nöjd 1200kcal. Men mitt mål är att hålla mig balanserad på max 1000kcal om dagen. Så håller jag mig till det så är jag nöjd. Jag vet av erfarenhet att jag börjar hetsäta om jag under en period äter så lite som möjligt. Därför försöker jag intala mig själv att 1000kcal är bra alla dagar! :)
Vad gör du? Går du i skolan eller jobbar eller?
Just nu gör jag inte så mycket, tog studenten i våras och om en vecka ungefär ska jag börja läsa på komvux. Företagsekonomi och småföretagande, jag ska nämligen starta ett eget företag inom en snar framtid. Annars jobbar jag lite extra i en fruk och godisbutik. Har även uppdrag som produktfotograf ibland för ett företag.

Vad har du för färg på håret och frisyr? Vad har du för färg på ögonen? :) Kan du inte visa en bild!
Jag har ljust(nästan sliver-)blont hår som är ganska kort. Typ Victoria Beckham page ungefär. Hade hår till nedanför brösten innan hösten (haha det rimmade) men ville bli av med det och testa något nytt! Jag har ljusblå ögon. Nej, tyvärr vill jag inte visa någon bild! Jag vill som sagt vara anonym ;)

 Ungefär exakt såhär ser min frisyr ut.

Kan du inte lägga upp bilder på hur du ser ut? Fast ändå anonym? Hur gammal är du?
Jag funderade på att göra det, men jag har ingen lust att ta kort på mig själv. Är så ful just nu :(
Men ni kommer att få se en bild när jag når min målvikt! Det lovar jag i alla fall. Kanske kommer det en vacker dag en kategori som heter "bilder på mig"! ;) Jag är 19år.

Vad är din målvikt och vad väger du nu?
Kolla i menyn -->


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0