Dagens 28okt

In: 1157kcal
Ut: 234kcal

Åt jättemycket till middag, och blev proppmätt. Innan kunde jag äta hur mycket som helst kändes det som, utan att bli mätt. Men jag var heller aldrig hungrig. Jag åt tills jag mådde illa ungefär. Det är så härliga att känna sig hungrig och sen lagom mätt, det är två signaler från kroppen som jag har förstört med dåliga svält-dieter. Men nu ca tre år, TRE ÅR, efter att dom försvann så har dom börjat komma tillbaks, lite. Och det är helt underbart! Jag börjar även känna skillnad på när jag är hungrig och när jag är törstig. Det är nog därför det är så svårt att bli av med en ätstörning, signalerna till hjärnan har ju blivit störda.

Första gången jag kände en "normal" mättnadskänsla efter min ätstörning var i våras. Jag hade ätit lunch i skolan, och så bara wooohoo! Jag är lagom mätt, inte sugen på mer. Jag blev så glad att jag ringde till min pojkvän. Han bara: "eee jaha, ja det var ju bra.. bra jobbat! typ?", vilken tur att han är så förstående haha. Puss på honom! ♥

Åh, imorgon får jag äntligen träffa honom!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0