Heja mig!

Jag har märkt att jag blir fruktansvärt stressad över att äta mat som någon annan har lagat. Det är väldigt löjligt jag vet, men jag har ju ingen aning om vad jag stoppar i mig. Jag får inte ångest över det och mår dåligt, jag blir bara stressad. Sitter och räknar, upskattar och analyserar det jag äter, för det skulle ju kännas lite konstigt att dra fram en våg och börja väga maten man blir bjuden på.
"Är det här basserat på lättmjölk eller mellanmjölk?"
"Hur mycket olja sa du att du hade i?"
Haha det hade ju aldrig fungerat! X)

I vilket fall som helst så är det nog bara något som man får lära sig, att släppa lite på kontrollen utan att tappa den helt. Jag försöker så gott jag kan i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0