Socker

Ja, alltså detta är inte lätt. Jag är väldigt "allt eller inget", antingen äter jag mängder med socker eller så biter jag ihop och äter inget. Jag har inte ätit något socker denna veckan alls, har varit jättenoga med det. Så tänkte jag igår; "oj vad duktig jag har varit! Jag ska kanske unna mig något gott på lördag?" Och sen tänkte jag att: "nej, det kan jag ju inte göra! Då kommer jag bryta allt och börja äta massa socker och onyttigheter."
Men samtidigt är ju mitt långsiktiga mål att kunna äta något sött en gång i veckan, och sen vara nöjd med det. Men jag kanske borde vänta med det målet? Borde kanske satsa på att gå ner i vikt först? Sen jobba med detaljerna och finliret typ?

Hmm, det är inte lätt det här alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0