Hur ska det gå

Idag har jag träffat en av mina närmsta vänner S. Vi lagade bland annat middag tillsammans vilket gick helt okey, men det kändes som att jag åt hur mycket som helst, känns som att jag börjar tappa omdömmet om vad som är normalt. Måste alltid kolla på hur mycket andra äter och sedan anpassa mig efter det. Är lite rädd för att jag ska ha gått upp i vikt till i morgon, men det återstår att se.. onödigt att oroa sig. Jag brukar tänka att antingen gör man något åt det eller så bryr man sig inte.
Jag tror förresten att jag har gjort något typ av moget framsteg. Jag har vid två tillfällen ätit ägg med äggulan, innan plockade jag alltid bort den. Men i morse var det tvungen att bli en liten kompromiss, jag åt två kokta ägg, en med gula och en utan. Det gör faktiskt så mycket för den där lagom mättnadskänslan om man får i sig lite nyttigt fett med maten. Jag har insett det nu, men två ägggulor till frukost kändes lite för mycket. Då började mitt huvud automatiskt räka kolarier och det kändes inte bra.
Till kvällsmat idag blev det en stor soyalatte light, det är så jäkla mättande med det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0