Tack

Jag var lite nervös inför dagens vägning eftersom jag åt ganska mycket igår. Dom senaste dagarna har jag ätit ganska lite och undvikt fett, och ändå har jag gått upp i vikt. Igår åt jag tills jag var lagom mätt och jag åt ganska mycket fett, tycker jag i alla fall. Och när jag äter lagom med fett så går jag mycket lättare ner i vikt. Jag trodde verkligen inte att det kunde vara så, men det fungerar faktiskt! Jag måste nog bara sluta stressa mig själv och tillåta mig själv att äta lagom med nyttigt fett.
Jag har faktiskt inga planer på att börja räkna kalorier igen. Blir lätt bara stressad. Det känns mycket bättre att lyssna på kroppen istället. Det är ju det som är mitt mål, att kunna känna mig lagom mätt. Och det går faktiskt bra, jag har lyckats känna det flera gånger den senaste tiden. Innan kunde jag inte alls känna om jag var hungrig eller mätt, mina signaler var helt rubbade. Men nu börjar det hela fungera igen, tack och lov!


Vikt nu: 60,0kg (-0,4kg)
Totalt: -4,4kg
Kvar till mål: 6kg
Bmi: 20,0


Kommentarer
Postat av: danni. blåmärken i mitt huvud.

fett är faktiskt inte farligt alls, sålänge du inte intar det med kolhydrater. kram. ♥

2011-01-25 @ 13:51:00
URL: http://expectopatronum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0