Nya tankar

Jag har kämpat som ett djur för att försöka gå ner till 54kg. Det är en vikt som jag har haft innan och trivts väldigt bra med. Men det verkar inte som att min kropp alls trivs med den siffran. Den stretar emot som en tjurig fyraåring. Min kropp är inte vad den var innan, för några år sen. Den klarar inte av lika mycket, även om mitt huvud gör det, och är mycket känsligare. Det blir som att jag jobbar mot min kropp istället för med den, vilket känns väldigt dumt. Innan kunde jag pressa kroppen till det yttersta, tänja på gränsen för vad som är okej.
Men jag vet inte längre om jag kan kräva att jag ska väga 54kg för att vara nöjd. För då när huvudet är nöjdt, så är inte kroppen det. Jag måste hitta balans.
Men samtidigt så trivs jag inte med hur jag ser ut nu. Och det är ju framför allt det som jag bör jobba med. Hur jag ser ut, inte vad jag väger.
Därför tänkte jag låta bli att väga mig tills jag är nöjd med utseende, och väga mig först då för att ta reda på vilken vikt jag trivs med. Så från och med nu och ett tag framöver kommer måttbandet vara min bästa vän.
Om jag väger mig varje dag, eller varje vecka hetsar jag bara upp mig själv. Jag blir stressad om vågen inte ständigt pekar nedåt, vilket den inte alltid gör. Det leder till att jag hetsar mig själv ännu mer, och sen blir det bara dåligt. Jag blir deppig, arg och äter dåligt.
Jag vill inte tillbaks till någon typ av ätstörning vilket jag känner att jag faktiskt är, jag vill ju bli snygg och vara nöjd med mig själv. Och det kan man aldrig vara tror jag, om man har en ätstörning. Jag vill inte äta så lite att jag inte orkar träffa någon. Jag vill inte behöva spy tre gånger om dagen. Jag vill inte behöva hetsäta för att min kropp lever under svält.
Men samtidigt vill jag vara snygg, jag vill vara smal, jag vill vara vältränad och stark. Och jag vill inte väga så här mycket som jag gör nu.
Däför har jag även bestämt mig för att köra på deff tillsammans med styrketräning för att forma kroppen och få fram muskelrna. Inte på något groteskt sätt, utan bara se lite tightare ut.
Och jag hoppas jag kommer att lyckas. Detta är något som ger både kroppen och huvudet vad de vill ha!

Oj vad seriöst det blev, menmen, så är det.
Mer om hur och vad jag ska att äta osv kommer imorgon, god natt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

låter som ett mycket klokt beslut tycker jag! :)

2011-03-08 @ 01:52:04
Postat av: F&L

Ja, jag hoppas att det kommer att bli bra :)

2011-03-08 @ 11:31:00
URL: http://feelingsandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0