Vax

Jag fick en fråga angående vad jag anväder för vax när jag vaxar benen, och jag tycker att svaret är värt ett eget inlägg faktiskt :)

Jag gör ett eget vax som fungerar superbra. Har testat massa olika märken och aldrig hittat något som jag gillar, och så kom jag över det här receptet och tänkte att jag kunde testa, jag har inget att förlora liksom. Det är verkligen grymt bra!

1/2 pressad citron
1dl socker
1/2 dl honung

Koka ihop och småkoka tills det blir tjockt och får en gyllenbrun färg. Ca 10 min har jag för mig.
Låt det svalna lite och använd lakanstyg som stripes.
Det kräver lite övning att få till en vaxning, men efter övning ger färdighet. Det finns säkert flera guider på nätet om hur man vaxar på bästa sätt, om ni vill veta. Det här vaxet fungerar ju precis så som ett "varm"vax som man köper, inget speciellt bara för att man gör det själv.
Honung är även bakteridödande, vilket är bra för nyvaxade ben.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så mycket!!! :)

2011-03-10 @ 22:03:30
Postat av: F&L

Så lite så! :)

2011-03-11 @ 13:50:53
URL: http://feelingsandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0