ok: start!

Åh jag har inte vägt såhär mycket någonsin, och min första tanke är att aldrig mer äta något. Men jag vet ju att det inte fungerar, och dessutom vill jag inte leva ett destruktivt liv. Jag vill vara lycklig så det så. Så jag behöver en plan för att komma igång och må bra, för det gör jag inte nu heller..

Så det första som jag måste  göra är att bli av med mitt extrema behov efter socker, det är helt vansinnigt starkt som en drog. Och att äta regelbundet är den bästa medtoden för att bli av med sockerbehovet. När jag tänker efter så är min första regel: inget socker förrens på julafton. Det borde absolut inte vara orealistiskt.

Vad jag behöver göra sen efter att sockerberoendet har avtagit tar jag reda på då. Åh vad skönt det känns att kunna blogga igen, att ha något att luta sig emot och skriva ner tankar och funderingar. Och framförallt för att peppa sig själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0