Mysigt

Ytterligare en ledig dag.. trodde jag. Men jag ska bara hoppa in och jobba på kvällen så det är ingen fara. Och idag har jag bara varit med min fina pojke. Lagade lunch idag igen och det blev faktiskt riktigt gott. Första gången på länge som jag verkligen kan njuta av mat. På riktigt. Fast igår, efter lunchen så mådde jag så illa. Trodde först att jag hade blivit matförgiftad, men det är nog magkatarren som gör sig påmind. Det är inte rättvist, jag vill inte ha så ont och må illa. Men det enda man kan göra när allt känns som att det är emot en är att försöka fokusera på de positiva sakerna här i livet. Och jag vill verkligen inte vara den som gnäller i onödan, även om jag vet att jag gör det lite för ofta. Ska bli bättre på det.
 
Åh förresten så unnade jag mig att äta en semla idag, har varit så sugen i flera veckor! Och det var så gott och ingen ångest efteråt. Så jävla skönt att slippa sånt. Det gäller bara att veta när det är ok att njuta och när man ska hålla igen. Fast ibland funkar det inte alls, men då är det ok och så är det bara att komma igen nästa dag. Sånt är livet! Haha ena dagen ångest över pasta, andra dagen njut av en semla.. nåväl, det gäller att veta när man ska njuta som sagt.
Det är nog den metoden som passar mig bästa, det är min nya hemlighet.. om det nu finns någon sådan.



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0